Orbán Viktor azt mondta, Magyarország régóta tartozik Bács-Kiskun és Békés vármegye embereinek, mert hosszú évtizedekig mostoha része volt ez Magyarországnak, és se akarat, se pénz nem volt arra, hogy bekössék Magyarország közlekedési és gazdasági vérkeringésébe.
„Pedig a kommunizmus megdöntésében, Magyarország függetlenségének visszaszerzésében döntő szerepet játszó települések és helyszínek találhatók itt a környéken” – említette meg, példaként hozva egy diáktalálkozót, amely Szarvason volt még 1985-ben, ami a Fidesz megalakításához vezető út egyik fontos állomása volt, az első országos szakkollégiumi találkozó. Szintén a 44-es régi út mellett van Lakitelek is, amit a magyar nemzeti megújulás központjának nevezett a kormányfő.
Mint mondta, 2016 óta folyamatosan dolgoznak az útvonal megújításán, 2019-ben átadták az M44 Tiszakürt– Kondorosi szakaszát, 2020-ban már elért az út Békéscsabáig, 2021-ben Lakitelekkel is összekötötték, tavaly pedig Szentkirállyal. Most Kecskeméten volt soron.
Megemlítette még, hogy Békéscsabáról Budapestre már közvetlen az összeköttetés, de fordítva még nem, a vonatkozó építéssel „talán jövőre” végezhetnek.
A több mint 125 kilométer hosszú M44-es gyorsforgalmi út sokat javított az itt élők életminőségén, közölte Orbán Viktor, hozzátéve, hogy a Kunság az ország közepe, és ma már nemcsak mezőgazdasági termékeket, nemcsak az Alföld szépségét adja az országnak, hanem ipari erőközponttá is vált.
A teljes cikk a linkre kattintva olvasható:
https://infostart.hu/belfold/2025/04/15/orban-viktor-adta-at-az-m44-befejezo-szakaszat-video
Fotó: MTI/Miniszterelnöki Sajtóiroda/Fischer Zoltán