Lázár János azzal kezdte a sajtótájékoztatót, hogy valószínűleg a közlekedési témákon kívül is kap kérdéseket, viszont ez nem a Kormányinfó, ugyanakkor ha mégis van olyan kérdés, amely szétfeszíti az újságírók keblét, megpróbál rendelkezésre állni.
A miniszter kijelentette: „A MÁV hosszú idő óta létező struktúrájával szemben példátlan lejárató kampány zajlik. Olyan támadásnak, olyan lejárató kampánynak és olyan politikai akciónak a részese a magyar közlekedés, amelyre nem volt példa, óriási kihívások közepette kellett helytállni, ezért volt fontos a bizalom a választópolgárok részéről.”
Lázár János elárulta, hogy a rendszerváltozás óta először lépték át az egymilliárd utazást, szintén példátlan a rendszerváltozás óta a tavaly értékesített bérletszám. A közösségi közlekedésre nagy szüksége van Magyarországnak, ha pedig olcsón adják a szolgáltatást, képesek autó helyett Volánt, MÁV-ot vagy HÉV-et használni. Magyarországon mintegy húsz százalékkal nőtt azok száma, akik a közösségi közlekedést választották, ezzel a MÁV–Volán járult hozzá leginkább a károsanyag-kibocsátás csökkentéséhez.
A bérletreform bevezetése előtt 114 milliárd forint bevétel volt személyszállításból. A bérletreform után, novemberi állapot szerint ugyanúgy 114 milliárd forint a bevétel, tehát több ember, több jegyet vásárolva, ugyanannyi pénzt hagyott a pénztáraknál, mint amikor kevesebb ember drágábban utazott.
Lázár János úgy látja, a percepció elvált a valóságtól, részben a sajtó közreműködésével is, megpróbálták úgy beállítani a MÁV, a Volán és a HÉV szolgáltatásait, mintha azok a legrosszabb minőséget képviselnék. A miniszter elismerte, vannak problémák, de az túlzó állítás, hogy ne tudnák biztosítani 4,5 millió ember mobilitását.
A teljes cikk a linkre kattintva olvasható:
https://index.hu/belfold/2025/01/08/lazar-janos-kozlekedes-kozossegi-kozlekedes-tomegkozlekedes-mav-volan-autopalya/
Fotó: Illyés Tibor / MTI