Lázár János azzal kezdte a Közlekedésinfót, hogy az ország és vármegyebérletnek, valamint a tarifareformnak köszönhetően sokkal többen használják a közösségi közlekedést, mint eddig bármikor. Olcsóbban adtak el több jegyet, és ebből legalább annyi pénzt tudtak beszedni, mint a korábbi években kevesebb, de drágább jegyből.
Lázár János 2024-et az egymilliárd utazással írta le, ugyanakkor azt is gigantikus számnak nevezte a korábbi évtizedekhez képest, hogy idén márciusban és áprilisban havi 900 ezer bérletet adtak el. Összességében rácáfoltak azokra a pesszimista elképzelésekre, hogy a bérlet és tarifareform után csökkenne a bevétel. „2024 legnagyobb rezsicsökkentése volt” – jellemezte a tarifa és bérletreformot a politikus.
A tárcavezető szerint izgalmas fejlemény, ahogy az agglomerációs közlekedés átalakult: a nagyvárosok felé indulók egyre inkább a közösségi közlekedést veszik igénybe a tarifa és bérletreform hatására.
Lázár János kiemelte, hogy az egyébként rossz állapotban lévő infrastrukturális rendszer működtetéséért Hegyi Zsolt ötvenezer kollégával együtt felel. Nekik köszönhető, hogy működik a rendszer, ráadásul munkabéke van, hároméves bérmegállapodást hoztak tető alá korábban, ami folyamatos béremelést biztosít.
„A szakszervezetek reprezentatív képviselőivel júniusban találkozom, ajánlatot szeretnék tenni a bérek kiegészítésére. A gazdálkodás is javult, ezért alkalom nyílik az egyszeri bérkiegészítésre” – jelentette be Lázár János.
A teljes cikk a linkre kattintva olvasható:
https://index.hu/belfold/2025/05/27/lazar-janos-mav-kozlekedes-vasut-volan-vonat-busz/
Fotó: Nagy Tamás / Index